Köpvillkor www.sinbin.se
Sin Bin AB
Strömmavägen 1 A, 374 32 Karlshamn
E-post: info@sinbin.se
Betalning och leverans
Vi accepterar betalning med Visa, Mastercard, Maestro samt direktbetalning via internetbank.
Utöver detta erbjuds en betalningslösning via Klarna Bank AB (publ). Om denna betalningslösning används förmedlar vi information om dig (identitet och kontaktuppgifter) och ditt köp till Klarna i syftet att Klarna ska kunna hantera din begäran om användning av betalningslösningen samt hantera själva betalningen. Klarnas behandling av din personliga information sker i enlighet med Klarnas sekretesspolicy och Klarnas villkor som kommer att presenteras för dig i samband med ditt köp..
Beloppet dras först när beställningen skickas. Är det en beställning som anpassas (tryck på produkt) dras beloppet när anpassningen påbörjas.
Priserna är angivna i svenska kronor inklusive moms. Utöver priset kan det tillkomma en avgift för frakt.
Leveranstid beror på vad som har beställts och står angiven på produkten på hemsidan. Lagervaror skickas oftast inom 24 timmar med en leveranstid på 4-6 arbetsdagar inom Sverige. Om beställningen innehåller produkter med olika leveranstider skickas beställningen först när alla produkter kan skickas tillsammans.Sin Bin AB erbjuder fri frakt på köp över 3000 kr.
Ångerrätt
Du har 30 dagars öppet köp från att du, eller annan person som du valt, har mottagit beställningen. Om tidsfristen löper ut en helgdag förlängs den till nästkommande vardag.
Undantag från ångerrätten
Produkter som anpassas med tryck eller ärmmärke kan inte bytas eller skickas i retur för återköp. Produkten anpassas enligt kundens önskemål och därmed accepteras att ångerrätt går förlorad enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler.
Om förseglingen bryts på produkter som av hygienskäl inte är lämpliga att returneras går ångerrätten förlorad. Det kan vara produkter som proteinpulver, energy bars och liknande.
Om du ångrar ditt köp
Om du ångrar ditt köp ska beställningen skickas med vår föradresserade retursedel till oss inom 30 dagar från att beställningen mottogs. Om du av någon anledning inte har kvar din retursedel kan du kontakta oss så skickar vi en ny till dig.
Retur av varan och returkostnader
Alla returer ska skickas till vårt lager i Karlshamn, Sverige. Du skickar returen med hjälp av den föradresserade retursedeln som du fick i samband med beställningen.
Retursedeln som skickades med vid beställningen är förbetald av oss och kostar inget extra att använda. Den ska alltid användas om du returnerar en vara till oss. Om du väljer en annan fraktmetod återbetalar vi inte eventuella extra kostnader. Vi tar inte emot returer som skickats mot postförskott.
Återbetalning
Om du ångrar ditt köp återbetalar vi dig till samma konto som användes vid betalningen. Om du har valt faktura som betalningsmetod makuleras eller krediteras fakturan beroende på om du returnerat hela eller delar av din beställning. Återbetalningen genomförs så snart vi har mottagit din retur och godkänt den.
Du ombeds skicka med en kopia av orderbekräftelsen eller på annat sätt tydligt markera dina upplysningar inklusive ordernummer. Detta underlättar vår behandling av ditt ärende betydligt.
Provning av varan och emballage
Du är ansvarig för att ersätta en eventuell värdeminskning på upp till 100 % av produktens pris till följd av hantering som inte är nödvändig för att fastslå produktens typ, egenskaper eller hur den fungerar.
Du får prova produkten precis som man normalt får i en butik men inte använda den. Om produkten har blivit använd och vi inte kan sälja den vidare, eller sälja den till fullpris, måste du utgå från att vi drar av värdeminskningen i det belopp du ska få tillbaka. Om produkten inte längre kan säljas genomförs inte någon återbetalning. Du ska returnera produkten i originalförpackning.
Du ska se till att produkten är ordentligt förpackad när du returnerar den. När du lämnar in paketet hos ditt ombud bör du be om ett kvitto och spara detta som bevis för att du gjort en retur. På kvittot står ditt försändelse-id som du kan använda för att spåra returen på leverantörens hemsida.
Reklamation
När du handlar har du 36 månaders reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. När du reklamerar en produkt uppskattar vi så mycket information som möjligt om vad som är fel och hur det har hänt. Vi ber dig även skicka med ditt ordernummer och dina kontaktuppgifter. För att skicka in produkten använder du retursedeln som fanns med vid beställningen, har du inte kvar den så kan du kontakta oss och få en ny. Det kostar inget att använda vår retursedel.
Blir reklamationen godkänd får du som utgångspunkt en ny produkt. Beroende på situationen kan det även bli aktuellt med presentkort eller återbetalning.
Från det att felet har upptäckts ska reklamationen ske inom skälig tid. Du bör sluta använda produkten när du upptäcker felet eftersom det annars kan vara svårt för oss att värdera reklamationen på ett korrekt sätt.
Vid köp av våra produkter är det av yttersta vikt att dem används på korrekt sätt för att reklamationsrätten ska gälla. Man kan alltså inte använda vanliga hockeyklubbor avsedda för is på andra underlag för att få en giltig reklamation.
Klagomål
Om du har klagomål gällande en beställning kan du kontakta oss på vår e-postadress info@sinbin.se.
Om vi inte kommer överens kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och göra en anmälan via deras hemsida.
http://www.arn.se